#buradahavagüzel

Hallstatt’da Bir Gün

İki sene önce adını bile bilmiyordum. Tesadüfen Instagram’da bir fotoğrafını görmüştüm. Hani o her yerde göreceğiniz klasik Hallstatt fotoğrafı. Aşık olmuştum. Hatta şehrin ismini UNESCO Dünya Mirasları Listesi’nde gördüğümde hiç şaşırmadım. Mutlaka gitmeliyim, demiştim. Daha sonra hiç aklımda yokken ve Salzburg’a gidiyorken, neden oraya da gitmeyelim dedim ve araştırmalara başladım. Planımız ani olsa da, şansımıza #buradahavagüzel’di!

Hallstatt’a nasıl ulaştım?

Salzburg, Graz ya da Viyana’dan ulaşım sağlanabiliyormuş. Fakat ben Salzburg’dan gittim. Salzburg’da bir gün geçirdikten sonra Hallstatt’a gitmek için baya zorlu bir yolu tercih ettik. Üç vesaitle Hallstatt’a ulaştık, fakat öyle güzel bir yoldu ki, keşke bütün yollar böyle olsa dedirtti.

Salzburg’dan nasıl ulaşım sağladığımı anlatayım. Öncelikle Salzburg Hauptbahnhof’un yani Merkez Tren İstasyonu’nun önündeki otobüs duraklarından 150 no’lu otobüse biniyorsunuz. Çok güzel bir yolculuk geçirip Bad Ischl kasabasına gidiyorsunuz. Otobüsten indikten sonra zaten bütün çekik turistlerin de yaptığı gibi küçük tren istasyonuna gidip bilet alıyorsunuz. Biz otomattan iki dakikada bilet aldık. Ayrıca belirtmekte fayda var: Ne olur ne olmaz, biletlerinizi gidiş dönüş olarak alın. Hatta bu şekilde daha ucuza geldiğini duymuştum.

Trenimize binip Hallstatt tren istasyonuna doğru yola çıkıyoruz. Yeşillikler arasında çok güzel bir yolculuk. Aklıma geldikçe mutlu oluyorum. Hallstatt istasyonunda iniyoruz, genelde herkes burada iniyor zaten. Küçük bir patika yoldan geçip bot iskelesine yaklaşıyoruz. Beş-on dakikalık bir bot seferiyle Hallstatt’ın merkezine ulaşacağız. On-onbeş dakika sonra botumuz kalkıyor ve Hallstatt’a doğru yola çıkıyoruz.

Okurken zahmetli gibi görünebilir, aslında çok eğlenceli bir yolculuk. Gördüğünüz manzaralar karşısında büyüleniyorsunuz. Ayrıca sistemi o kadar güzel oturtmuşlar ki… Örneğin, Bad Ischl’e geldiğinizde ancak on-onbeş dakika bekliyorsunuz, tren geliveriyor. Aynı şekilde, Hallstatt Tren İstasyonu’nda da sadece o kadarlık bir beklemeyle bota binmiş oluyorsunuz. Buradaki tek dikkat edilecek nokta, Bad Ischl otobüsünün saatleri. Ben gittiğimde iki saatte birdi, ama yine kontrol etmekte fayda var. Ayrıca Hallstatt’tan en son feribot saat kaçta, ona da dikkat edin derim.

Fiyatlara gelirsek, Ağustos 2016’da gidiş dönüş Salzburg-Bad Ischl otobüs bileti 21,20 Euro, gidiş dönüş Bad Ischl-Hallstatt tren bileti 4,20 Euro, tek yön Hallstatt bot bileti 1,5 Euro idi.

Nereleri gezdim?

İlk geldiğimde etrafın güzelliğine şaşıp kalmaktan bir süre vakit kaybı yaşadım :-)  Aslında Hallstatt çok çok küçük bir yer ve mutlaka gidin diyeceğim birkaç belli nokta var. Onları da zaten siz de keşfedeceksiniz.

Processed with VSCO with 6 preset

Öncelikle o meşhur Hallstatt fotoğrafının çekildiği noktayı merak ediyor musunuz?

Denizi sağınıza aldığınızda denize paralel olarak yürüyün. Zaten tek bir yol var. O meşhur manzarayı yakalayana kadar yürüyün. Fotoğraflarınızı çektikten sonra daha da yürüyebilirsiniz. Çünkü öyle güzel evler var ki. Aşık olacaksınız.

Bu yol üzerinde Catholic Church of Hallstatt bulunmakta. Ben buraya tesadüfen girmiştim, fakat çok değişik buldum. İçerisinde bin iki yüz adet kafatası bulunuyor. Bahçesi bir mezarlık. Merak ettiyseniz yol üzerinde, uğramakta fayda var.

Bir başka görmeniz gereken yer ise, Marktplatz. Zaten burayı kaçırmanız imkansız. En kalabalık yer burası oluyor. Küçücük bir meydan burası. Renk renk evler , küçük küçük bir kaç kafe restoran etrafınızı saracak.

Hallstatt’da ayrıca bir tuz madeni bulunmakta. Teleferikle oraya çıkıp gezebilirsiniz. Ayrıca bir de seyir terası bulunmakta. Bu tuz madenini ziyaret etmek istiyorsanız bir bedeli var, güncel detaylar için şuraya tık tık.  :-) Belirtmek isterim ki, ben buraya çıkmaya vakit bulamadım. Ama sizin zamanınıza varsa Hallstatt’ı bir de buradan görün ve madeni ziyaret edin derim.

Bir de değişik bir atraksiyon yaşamak istiyorsanız bot turu yapabilirsiniz. Hatırladığım kadarıyla yarım ve bir saatlik bot turları bulunmakta, fiyatları da hızlarına göre değişmekteydi.

Neler yedim, neler içtim?

Bizim sadece bir günümüz olduğu için ve yarısı yolda geçtiği için sadece iki mekan deneyebildim.

Gasthof Simony: Hemen Marktplatz’da dikkatinizi çekiyor burası. Tatlı, kırmızı pötikareli masa örtüleri olan deniz kıyısındaki bahçesiyle beni kendine aşık eden bir mekan. Yemek olarak çok fazla seçenek yok, fakat ben denediğim iki yemekten de çok memnun kaldım.

Processed with VSCO with a6 presetProcessed with VSCO with 6 presetBirincisi, Fettucine Ruccola yani domatesli pesto soslu parmesanlı bir makarna. Bir makarna en fazla ne kadar lezzetli olabilir diyebilirsiniz, fakat sosu şahaneydi!

Processed with VSCO with 4 preset

İkincisi, Schweinsmedaillons yani domuz madalyon. Yanındaki makarnasıyla, sebzeleriyle mantar sosuyla nefisti.

Processed with VSCO with 6 preset

Cafe Derbl: Yemek sonrası tatlı için Marktplatz’a bakan bir mekan olan Derbl’i tercih ettim. Avusturyalıların ünlü tatlısı olan Apple Strudel‘i yani elmalı tatlıyı çok severim ve bir de burada denemek istedim. Yanında vanilyalı sos ve kremayla servis ediliyor. Yanında da Wiener melange. Çok iyi bir ikili.

18Processed with VSCO with 6 preset

İşte benim hayallerimdeki küçük Hallstatt gezim böyleydi.

Ben şimdi bir de Hallstatt’ı karlarla kaplı haliyle görmeyi hayal ediyorum. Kim bilir, belki bu hayalim gibi, o da bir gün gerçekleşir. :)